ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 9-2011 >Φεύγουν οι εκπτώσεις, έρχονται οι προσφορές /

Φεύγουν οι εκπτώσεις, έρχονται οι προσφορές



Σε προσφορές που θα αγγίξουν έως και το 80% έχουν ξεκινήσει από την 1η Σεπτεμβρίου, σε μια προσπάθεια των καταστηματαρχών να ανεβάσουν τον τζίρο τους, ο οποίος μειώθηκε δραματικά κατά τις φετινές θερινές εκπτώσεις, που αποδείχθηκαν οι χειρότερες της τελευταίας τριετίας για τους εμπόρους.

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ των "Νέων, η μείωση του τζίρου ανήλθε κατά μέσο όρο στο 25% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου (δεν είχε ξεπεράσει το 15%), αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις η πτώση έφτασε ή ξεπέρασε και το 50%. Εξαίρεση αποτέλεσαν μόνο κάποια νησιά που ευνοήθηκαν από την αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που παρουσίασε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (με βάση αναφορές από τους 84 εμπορικούς συλλόγους της χώρας) και δείχνει πτώση σε όλους τους κλάδους του εμπορίου.

Η μείωση του τζίρου έφτασε το 40% στο κέντρο της Αθήνας και σε μεγάλους δήμους σαν τη Γλυφάδα, το Μαρούσι και το Ίλιον, ενώ άγγιξε το 30% σε Περιστέρι, Θεσσαλονίκη, Νίκαια, Βόλο, Ιωάννινα, Ζάκυνθο, Κατερίνη, Αγρίνιο, Αφάντου Ρόδου κ.α. Στον αντίποδα βρέθηκε μόνο η Κρήτη, με μεγάλο κερδισμένο το Ρέθυμνο που είχε αύξηση πωλήσεων λόγω τουρισμού της τάξης του 10%, στο Ηράκλειο ο τζίρος κινήθηκε στα ίδια σχεδόν επίπεδα με πέρυσι και στα Χανιά σημείωσε οριακή μείωση (-3%).

Τα συγκεντρωτικά αυτά αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από τον δείκτη κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο για τον μήνα Ιούνιο της ΕΛΣΤΑΤ. Η πτώση στον δείκτη για τις κατηγορίες των επιχειρήσεων που πραγματοποιούν εκπτώσεις κυμαίνεται μεταξύ 10%-15%, ακόμη και στην προ εκπτώσεων περίοδο, κάτι που όχι μόνο δεν φαίνεται να ανατράπηκε τον Αύγουστο, αλλά επιδεινώθηκε.

Βουτιά κατέγραψαν όλοι οι κλάδοι του εμπορίου. Συγκεκριμένα σε έπιπλα, οικιακό εξοπλισμό και ηλεκτρικά είδη η μείωση ήταν κατά μέσο όρο 14%, σε καλλυντικά, φαρμακευτικά 13%, σε ένδυση, υπόδηση 10% και σε βιβλία, χαρτικά είδη 10%.

Χωρίς πιστωτικές

Το 89% των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνει ότι οι πωλήσεις τους κυμάνθηκαν σε επίπεδα χειρότερα από τα αντίστοιχα του 2010, το 7% δηλώνει ότι δεν υπήρξε μεταβολή και μόνο το 4% απαντά ότι πήγε καλύτερα.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η χρήση της πιστωτικής κάρτας μειώνεται διαρκώς. Το 54,2% των όποιων αγορών έγινε αποκλειστικά με μετρητά, το 44,2% με συνδυασμό μετρητών-κάρτας και μόνο το 1,43% έγινε αποκλειστικά με κάρτες. ΠΗΓΗ : Nooz.gr Link:[]
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |