ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 8-2011 >Το χλώριο της πισίνας πιθανόν κάνει κακό στην υγεία /

Το χλώριο της πισίνας πιθανόν κάνει κακό στην υγεία

Νέα ισπανική επιστημονική έρευνα με τη συμμετοχή και Έλληνα επιστήμονα δείχνει ότι η κολύμβηση σε πισίνες που περιέχουν χλώριο, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πρόκλησης καρκίνου.

Ερευνητές του Κέντρου Ερευνών στην Περιβαλλοντική Επιδημιολογία (CREAL) της Βαρκελώνης και του Ερευνητικού Ινστιτούτου του Νοσοκομείου Ντελ Μαρ, υπό τον Έλληνα συν-διευθυντή του Κέντρου CREAL επιδημιολόγο Μανόλη Κογεβίνα, σε μελέτη που δημοσίευσαν στο αμερικανικό περιοδικό περιβαλλοντικής υγείας «Environmental Health Perspectives», σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, μελέτησαν σε μια ομάδα ατόμων που κολυμπούσαν σε κλειστές πισίνες, τις αλλαγές που υπήρξαν σε μια σειρά από δείκτες που δείχνουν μόνιμες γενετικές μεταλλάξεις.

Τοξικές για το DNA επιπτώσεις παρατηρήθηκαν σε 49 υγιή άτομα μετά από κολύμβηση μόλις 40 λεπτών σε μια κλειστή χλωριωμένη πισίνα, όπως ανακοίνωσε το CREAL.

Οι ερευνητές βρήκαν ενδείξεις για την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου σε υγιείς ανθρώπους, αλλά και για πιθανά αναπνευστικά προβλήματα από το χλώριο που χρησιμοποιείται ως μικροβιοκτόνο.

Ο Κογεβίνας, ο οποίος επίσης συνεργάζεται με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας της Αθήνας, δήλωσε πάντως ότι τα ευρήματα της έρευνας δεν πρέπει να αποθαρρύνουν τους ανθρώπους από το να κολυμπάνε σε πισίνες, καθώς, όπως είπε, «οι θετικές επιπτώσεις για την υγεία από την κολύμβηση μπορούν να αυξηθούν, αν μειωθούν τα επίπεδα αυτών των χημικών (στις πισίνες)».

«Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να σταματήσουμε την κολύμβηση, αλλά να ενθαρρύνουμε την μείωση των χημικών στις πισίνες», ανέφερε ο Κογεβίνας και πρόσθεσε ότι τα προβλήματα μειώνονται αν οι κολυμβητές κάνουν ντους πριν μπουν στην πισίνα, αν φορούν σκουφάκι και δεν ουρούν μέσα στο νερό.

Πηγή:greekradar Link:[http://ourlife.gr/permalink/permalink/3660.html]