Με τιμολογιακή πολιτική σύγχρονου σιδηροδρόμου, οικονομικά εισιτήρια που ξεκινούν από 9 ευρώ, βελτίωση υπηρεσιών ακόμη και αποζημίωση επιβατών για μεγάλες καθυστερήσεις δρομολογίων, ενεργοποιείται το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού που φαίνεται ότι αρχίζει να αποδίδει καρπούς.
Η κυβέρνηση μπροστά στο Γολγοθά των ιδιωτικοποιήσεων, επιδιώκει να βελτιώσει την εικόνα της εταιρείας που περιλαμβάνεται στους κρατικούς φορείς που θα περάσουν σε ιδιώτες και αρχίζει για πρώτη φορά να μιλά για πρωτογενές πλεόνασμα.
Ήδη τον Ιούνιο του 2011, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιόρισε το έλλειμμα από 20 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2010 σε 1,7 εκατ. ευρώ, εξοικονομώντας ετησίως σχεδόν 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείο Υποδομών κ. Χάρη Τσιόκα, τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφονται στον ισολογισμό του α’ εξαμήνου, προβλέπεται να οδηγήσουν σε μηδενισμό του ελλείμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο.
Με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου η εταιρεία μείωσε τις ζημιές της στα 17,2 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ πέρσι περιορίζοντας επίσης κατά 37% το σύνολο των εξόδων και αυξάνοντας κατά 16% τα έσοδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η καθυστέρηση των μετατάξεων έδωσε ανάσα 10,4 εκατ. ευρώ στην εταιρεία.
Το ίδιο διάστημα στον ΟΣΕ για πρώτη φορά καταγράφεται θετικό πρόσημο στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ από ζημιές ύψους 80 εκατ. ευρώ το 2010.
Nέα δρομολόγια
Από τις 19 Ιουνίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εφαρμόζει ένα νέο πρόγραμμα δρομολογίων ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από τα 9 ευρώ και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ.
Το πρόγραμμα φθηνών εισιτηρίων διαθέτει κάθε μήνα 10.000 θέσεις έναντι αντιτίμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχο αριθμό έναντι 29 ευρώ.
Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσει ο επιβάτης το εισιτήριο, τόσο πιο φθηνό θα είναι. Για αυτό και οι ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής θα πληρώνουν ακριβότερο το εισιτήριο.
Για προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχεται έκπτωση 15%. Επιπλέον για πρώτη φορά εφαρμόζεται πολιτική αποζημίωσης επιβατών λόγω καθυστερήσεων, παρέχοντας έκπτωση από 25% για καθυστέρηση έως και 30 λεπτά ακόμη και καταβολή δωρεάν εισιτηρίου για καθυστέρηση πάνω από 120 λεπτά.
Την ίδια στιγμή αναπτύσσεται ένα ηλεκτροκίνητο και σύγχρονο δίκτυο προαστιακού στην ευρύτερη περιφέρεια της Μακεδονίας, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα εκτείνεται στους εξής άξονες:
α. Θεσσαλονίκη – Κατερίνη – Λάρισα
β. Θεσσαλονίκη – Βέροια – Σκύδρα - Έδεσσα
γ. Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Ροδόπολη – Προμαχώνας (σύνορα)
Υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟ-ΤΑΞΙ
Η εταιρεία θα δοκιμάσει πιλοτικά άλλη μια υπηρεσία, την υπηρεσία ΤΡΕΝΟ-ΤΑΞΙ, μεταφέροντας με ένα ενιαίο εισιτήριο των 69 ευρώ τους επιβάτες με ταξί από και προς τους σταθμούς.
Δηλαδή, θα δίνεται δυνατότητα, για όσους το επιθυμούν, να ζητούν ταξί να τους παραλάβει από το σπίτι τους το πρωί, όπως και κατά την επιστροφή τους από τον σταθμό των τρένων να τον μεταφέρουν στο σπίτι τους.
Μεγάλη έμφαση δίνεται και στο πρωινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αθήνας, με στόχο να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά business υπηρεσίας, δηλαδή με αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 05.11 π.μ. και άφιξη στην Αθήνα στις 10:26 π.μ., δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να πραγματοποιήσουν τις δουλειές τους στην πρωτεύουσα και να επιστρέψουν στην έδρα τους, την ίδια μέρα με απογευματινό τρένο.
Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές προωθεί ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα τέλη Ιουλίου 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων. ΠΗΓΗ: protothema.gr Link:[http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=138940]
Η κυβέρνηση μπροστά στο Γολγοθά των ιδιωτικοποιήσεων, επιδιώκει να βελτιώσει την εικόνα της εταιρείας που περιλαμβάνεται στους κρατικούς φορείς που θα περάσουν σε ιδιώτες και αρχίζει για πρώτη φορά να μιλά για πρωτογενές πλεόνασμα.
Ήδη τον Ιούνιο του 2011, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιόρισε το έλλειμμα από 20 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2010 σε 1,7 εκατ. ευρώ, εξοικονομώντας ετησίως σχεδόν 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείο Υποδομών κ. Χάρη Τσιόκα, τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφονται στον ισολογισμό του α’ εξαμήνου, προβλέπεται να οδηγήσουν σε μηδενισμό του ελλείμματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο.
Με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου η εταιρεία μείωσε τις ζημιές της στα 17,2 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ πέρσι περιορίζοντας επίσης κατά 37% το σύνολο των εξόδων και αυξάνοντας κατά 16% τα έσοδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η καθυστέρηση των μετατάξεων έδωσε ανάσα 10,4 εκατ. ευρώ στην εταιρεία.
Το ίδιο διάστημα στον ΟΣΕ για πρώτη φορά καταγράφεται θετικό πρόσημο στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) που ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ από ζημιές ύψους 80 εκατ. ευρώ το 2010.
Nέα δρομολόγια
Από τις 19 Ιουνίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εφαρμόζει ένα νέο πρόγραμμα δρομολογίων ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από τα 9 ευρώ και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ.
Το πρόγραμμα φθηνών εισιτηρίων διαθέτει κάθε μήνα 10.000 θέσεις έναντι αντιτίμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχο αριθμό έναντι 29 ευρώ.
Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσει ο επιβάτης το εισιτήριο, τόσο πιο φθηνό θα είναι. Για αυτό και οι ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής θα πληρώνουν ακριβότερο το εισιτήριο.
Για προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχεται έκπτωση 15%. Επιπλέον για πρώτη φορά εφαρμόζεται πολιτική αποζημίωσης επιβατών λόγω καθυστερήσεων, παρέχοντας έκπτωση από 25% για καθυστέρηση έως και 30 λεπτά ακόμη και καταβολή δωρεάν εισιτηρίου για καθυστέρηση πάνω από 120 λεπτά.
Την ίδια στιγμή αναπτύσσεται ένα ηλεκτροκίνητο και σύγχρονο δίκτυο προαστιακού στην ευρύτερη περιφέρεια της Μακεδονίας, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα εκτείνεται στους εξής άξονες:
α. Θεσσαλονίκη – Κατερίνη – Λάρισα
β. Θεσσαλονίκη – Βέροια – Σκύδρα - Έδεσσα
γ. Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Ροδόπολη – Προμαχώνας (σύνορα)
Υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟ-ΤΑΞΙ
Η εταιρεία θα δοκιμάσει πιλοτικά άλλη μια υπηρεσία, την υπηρεσία ΤΡΕΝΟ-ΤΑΞΙ, μεταφέροντας με ένα ενιαίο εισιτήριο των 69 ευρώ τους επιβάτες με ταξί από και προς τους σταθμούς.
Δηλαδή, θα δίνεται δυνατότητα, για όσους το επιθυμούν, να ζητούν ταξί να τους παραλάβει από το σπίτι τους το πρωί, όπως και κατά την επιστροφή τους από τον σταθμό των τρένων να τον μεταφέρουν στο σπίτι τους.
Μεγάλη έμφαση δίνεται και στο πρωινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αθήνας, με στόχο να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά business υπηρεσίας, δηλαδή με αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 05.11 π.μ. και άφιξη στην Αθήνα στις 10:26 π.μ., δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να πραγματοποιήσουν τις δουλειές τους στην πρωτεύουσα και να επιστρέψουν στην έδρα τους, την ίδια μέρα με απογευματινό τρένο.
Επιπλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές προωθεί ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα τέλη Ιουλίου 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων. ΠΗΓΗ: protothema.gr Link:[http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=138940]