ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 5-2011 >Θα επιλυθούν σύντομα τα προβλήματα επέκτασης του μετρό /

Θα επιλυθούν σύντομα τα προβλήματα επέκτασης του μετρό



Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις επεκτάσεις στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό από το σκάνδαλο Siemens θα επιλυθούν «σύντομα», ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας. Σε περίπου ένα χρόνο θα δημοπρατηθεί η κατασκευή της γραμμής του Μετρό που θα καλύπτει μεγάλο κομμάτι της Αθήνας, από το Γαλάτσι μέχρι τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό και από κει προς το Μαρούσι.

Υπενθυμίζεται ότι αν και επτά σταθμοί του μετρό είναι σχεδόν έτοιμοι να παραδοθούν στο κοινό, αυτό δεν μπορεί να γίνει μιας και λείπουν τα ηλεκτρολογικά συστήματα.

Το θέμα έχει κολλήσει εξαιτίας του σκανδάλου Siemens. Κι αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία έχει φτιάξει όλα τα ηλεκτρολογικά συστήματα και κυρίως το σύστημα σηματοδότησης. Δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με τους νέους σταθμούς γιατί η κυβέρνηση δεν ανανέωσε τη σύμβαση της Siemens, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο.

Σύμβαση με νέα εταιρεία δεν θεωρείται εφικτή, επειδή τα συστήματα παλαιών και νέων σταθμών θα πρέπει να είναι συμβατά, οπότε θα πρέπει να είναι της ίδιας εταιρείας.

Σε συνέντευξη του στο περιοδικό Πόλη + Πολιτική, ο κ. Ρέππας ανέφερε, επίσης, ότι είναι οι εν εξελίξει διαγωνισμοί για δύο σημαντικά αναπτυξιακά προγράμματα, αφενός για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης και αφετέρου για το Διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο.

Επίσης, είπε ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση -με το μοντέλο της παραχώρησης- ενός νέου αυτοκινητόδρομου από την Ελευσίνα έως τη Θήβα, ώστε το σύνολο των οχημάτων από την Πελοπόννησο προς τη Βόρεια Ελλάδα να μην είναι αναγκαίο να περάσει από την Αθήνα, με πολλαπλά οφέλη.

Αναφερόμενος στις διαπραγματεύσεις με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, μετά τη διακοπή της χρηματοδότησης των εταιρειών από τις τράπεζες, επικαλούμενες τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, ο κ. Ρέππας σημειώνει ότι το υπουργείο έχει καταθέσει πρόταση με τρία σκέλη και αναμένει την απάντηση των εταιρειών.

Συγκεκριμένα, προτείνεται η συνέχιση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες με τη διασφάλιση από την πλευρά του κράτους της δυνατότητας να αποπληρώσει τους οδικούς άξονες στα τμήματα που θα ολοκληρωθούν, ο εξορθολογισμός του τεχνικού αντικειμένου με αλλαγές στη χάραξη, που επιβάλλονται είτε από αποφάσεις δικαστηρίων είτε λόγω της επίτευξης καλύτερων λύσεων, και η μείωση του ύψους των διοδίων σε ποσοστό 25-30% για τμήματα που είναι απολύτως έτοιμα και σε ποσοστό 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα.

Σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες και τον ΟΣΕ ο κ. Ρέππας σημειώνει ότι στόχος είναι «στο τέλος του 2011 να εξαλείψουμε τα ελλείμματα και οι οργανισμοί πλέον να λειτουργούν με τρόπο, που δεν θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της λειτουργίας τους αλλά και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες». ΠΗΓΗ:madata.gr Link:[]
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |