ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 3-2011 >Η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα Εθνική Οδός /

Η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα Εθνική Οδός



Οι ατελείωτες ουρές και τα «μεταμεσονύκτια» κούλουμα στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας οδηγούν στα χαρακώματα το υπουργείο Υποδομών και τη Νέα Οδό, την εταιρεία που ανακατασκευάζει το τμήμα του δρόμου από Σκάρφεια έως Φθιώτιδα.

Η Καθαρά Δευτέρα που μετατράπηκε σε Μεγάλη Δευτέρα για χιλιάδες εκδρομείς με αφορμή μία αναμενόμενη χιονόπτωση, ξύνει τις αιμορραγούσες πληγές του αυτοκινητοδρόμου και στέλνει μηνύματα μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ εργολάβων και υπουργείου σε περίοδο σκληρής διαπραγμάτευσης για τις συμβάσεις παραχώρησης.

Ήταν το κερασάκι στην τούρτα για τον πολύπαθο δρόμο που έχει απασχολήσει ουκ ολίγες φορές την δημοσιότητα για διόδια μέσα στην Αθήνα, αυθαίρετες κατασκευές, ατελείωτα έργα και αυξήσεις φωτιά στα διόδια, από τα οποία γεννήθηκε και τροφοδοτήθηκε το κίνημα «Δεν Πληρώνω».

Για αυτό και αντικείμενο της σκληρής διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση είναι τα ανταλλάγματα που θα εξασφαλίσει η εταιρεία για να μην λειτουργήσει νέους σταθμούς μέσα στην Αττική που αποτελούν κόκκινο πανί.

“Καθάρισαν” τα πρόστιμα

Ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας πέρασε χθες στην αντεπίθεση επιρρίπτοντας όλη την ευθύνη του προχθεσινού αλαλούμ στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας στην κοινοπραξία των εταιρειών ΓΕΚ -Τέρνα και των Ισπανικών Dragados-Ferrrovial.

Δεν πάει όμως ούτε ένας μήνας που με νομοθετική πρωτοβουλία απαλλάσσει την εταιρεία από πολεοδομικές παραβάσεις ύψους άνω των 22 εκ. ευρώ για τα κτίρια και τους σταθμούς διοδίων σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Μαλακάσα που η ίδια η πολεοδομία Καπανδριτίου είχε επιβάλλει με διαδοχικές αποφάσεις!

Εδώ και ένα χρόνο στο γραφείο του υπουργού Υποδομών βρίσκεται μηνυτήρια αναφορά φορέων και πολιτών της ΒΑ Αττικής, η οποία μάλιστα έχει κοινοποιηθεί και στον Eισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ιωάννη Τέντε για παραλείψεις και μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα της Εθνικής Οδού. Ανάμεσα στις καταγγελίες είναι και η καθυστέρηση στην εγκατάσταση πέντε Κέντρων Ελέγχου Συντήρησης που, σύμφωνα με τον αεροναυπηγό κ. Τάκη Κουρή, έπρεπε να είχαν κατασκευαστεί από τον Αύγουστο του 2009 και αφορούν όλη την υλικοτεχνική υποδομή (γερανοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα κ.α) για τον καθαρισμό του δρόμου σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών όπως ήταν η προχθεσινή.

“Φταίνε” οι οδηγοί

Από την Νέα Οδό υπεραμύνονται για τους χειρισμούς της Καθαρής Δευτέρας αποδίδουν την ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στην ανύπαρκτη τροχαία, σε κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιούργησε η εκτροπή μεγάλων φορτηγών αλλά και στο «κουσούρι» των Ελλήνων να καταλαμβάνουν την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), για να περάσουν αλυσίδες!

Υποστηρίζουν μάλιστα ότι το επιχειρησιακό σχέδιο για τα μέτρα που θα λάβουν σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων έχει κατατεθεί στο υπουργείο από τον περασμένο Νοέμβριο.

Όσο για τα έργα, τονίζουν ότι η μόνη εκκρεμότητα είναι η απαλλοτρίωση ενός οικοπέδου στην περιοχή της Υλίκης, που έχει καθυστερήσει εξαιτίας της άρνησης του ιδιοκτήτη να το παραδώσει.

Τι πραγματικά συνέβη στον «αμαρτωλό» δρόμο δεν μπορούν να απαντήσουν ούτε οι οδηγοί που προσπάθησαν να τον διαβούν. Τα 50 εκχιονιστικά μηχανήματα που η Νέα Οδός ισχυρίζεται ότι όργωσαν την Εθνική από το μεσημέρι της Δευτέρας για να την απαλλάξουν από το πυκνό χιόνι κανείς από τους οδηγούς δεν τα είδε!

Αντιθέτως, όλοι τους έζησαν μία μαρτυρική επιστροφή που έβγαλε χιλιάδες εκδρομείς εκτός εαυτού αναγκάζοντας τον κ. Ρέππα να στείλει προς διερεύνηση την υπόθεση στον Εισαγγελέα και τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

Μόνο “θετικό” σημείο των ημερών ήταν η κατολίσθηση στα Τέμπη, που ευτυχώς για το υπουργείο αλλά και την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που κατασκευάζει τα έργα στην περιοχή, περιορίστηκε σε ένα απλό τραυματισμό διερχόμενου οδηγού. ΠΗΓΗ: protothema.gr
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |