ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 1-2011 >Τι είδε ο Κινέζος; /

Τι είδε ο Κινέζος;



Οι «καλύτεροι πελάτες» διαμορφώνουν νέες τάσεις στους τουριστικούς προορισμούς ανάλογα με τα πολυτελή γούστα και τα βιώματά τους. Από τον Καρλ Μαρξ ως τις τσάντες Louis Vuitton, τα κοστούμια Ηugo Βoss, το γαλλικό κρασί και τις βελγικές σοκολάτες, οι επιλογές των κινέζων τουριστών στην Ευρώπη συνθέτουν ένα ιδιότυπο μείγμα Ιστορίας, ρομαντισμού και lifestyle, χαράσσοντας έναν άλλο ταξιδιωτικό χάρτη για τη Γηραιά Ηπειρο, τον πιο επιθυμητό προορισμό τους. Η ίδια επιθυμία καλλιεργείται όμως και αντίστροφα, αφού για τους Ευρωπαίους οι Κινέζοι είναι οι «καλύτεροι πελάτες» ξεπερνώντας τους Ρώσους σε αγορές το 2009. Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Global Βlue (Τax Free Shopping) το διάστημα από τον Ιανουάριο ως τον Οκτώβριο του 2010 η δαπάνη των κινέζων τουριστών στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 99% σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, με τη μέση δαπάνη κάθε συναλλαγής να ανέρχεται στα 718 ευρώ.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Τourism Εconomics περίπου 240 εκατ. Κινέζοι ταξίδεψαν στη Δυτική Ευρώπη το 2010, κατά 20% περισσότεροι από τα 200 εκατ. το 2009. Κατά μέσο όρο οι 1,3 τρισ. Κινέζοι πραγματοποιούν 1,3 ταξίδια τον χρόνο, αριθμός που ως το 2015 προβλέπεται να ανέβει στα 3,3 ταξίδια, όπως αναφέρεται στην εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής».

Το πρόσωπο του κινεζικού τουρισμού μεταβάλλεται ταχύτατα, καθώς πολλοί ταξιδιώτες κάνουν πλέον τη δεύτερη ή την τρίτη επίσκεψή τους στην Ευρώπη. Την ίδια ώρα η μείωση των ταξιδιωτικών περιορισμών, οι αυξημένες συνδέσεις και η άνοδος της μεσαίας τάξης αποτελούν πρόκληση για τους λιανοπωλητές των ευρωπαϊκών μητροπόλεων. Για αυτό και οι πολυτελείς οίκοι της Ευρώπης παράλληλα με την επέκτασή τους στην Ασία ανακαινίζουν με ταχείς ρυθμούς τα καταστήματά τους στην Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο ότι την περασμένη χρονιά και παρά την πτώση που σημείωσε η εμπορική κίνηση της Αθήνας οι πολυτελείς φίρμες που διατηρούν καταστήματα στην οδό Βουκουρεστίου κατέγραψαν άνοδο κυρίως λόγω των τουριστών από Κίνα, Ρωσία και Μέση Ανατολή.

Για τη μεσαία τάξη της Κίνας δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα στην Ευρώπη αποτελούν ο πύργος του Αϊφελ, το Λούβρο και το Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας. Ωστόσο οι επισκέπτες έχουν χαράξει και μια δική τους διαδρομή με βάση τα πολιτικά, ιστορικά και καταναλωτικά τους βιώματα, από τα ξένα σήματα που ταυτίζονται με την αισθητική και την υψηλή ποιότητα. Οι μπουτίκ του Παρισιού είναι απαραίτητες στάσεις, με οίκους όπως Louis Vuitton, Ηermes, Chanel, Dior, να έχουν προσλάβει προσωπικό που μιλά τη γλώσσα για να εξυπηρετούν τους πελάτες. Πρόσφατη ανακάλυψη της εύπορης τάξης είναι και τα γαλλικά κρασιά, καθώς ταξιδιωτικό γραφείο που εδρεύει στο Παρίσι οργάνωσε εκδρομή στο Μπορντό για να προμηθευτούν οι πελάτες του φιάλες από την τοπική παραγωγή.

Από τη Γαλλία το ταξίδι συνεχίζεται στην Ιταλία, με ένα πέρασμα από τα καζίνα της Νίκαιας και του Μονακό, αφού ο τζόγος αν και δεν ενθαρρύνεται είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Κίνα. Η Βενετία και η Ρώμη αποτελούν σταθερούς σταθμούς, αλλά τελευταία οι επισκέπτες από την Ασία απαιτούν μια στάση και στη Βερόνα. Ο λόγος είναι το κτίριο του 13ου αιώνα που συνδέεται με το έργο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», που είναι ιδιαίτερα αγαπητό στην Κίνα και από τα πρώτα που μεταφράστηκε στη γλώσσα. Στη Γερμανία σταθμός τους είναι η Βόννη του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και η Τρίερ του Καρλ Μαρξ, αφού το μουσείο Μαρξ δέχεται περίπου 13.000 Κινέζους κάθε χρόνο. Ωστόσο το Μέτζιγκεν της Γερμανίας αποτελεί δημοφιλή στάση, αφού η φίρμα Ηugo Βoss διατηρεί εκεί το εκπτωτικό της outlet, εκεί όπου Κινέζοι, Ρώσοι και Ινδοί συναγωνίζονται για το ποιος ξοδεύει τα περισσότερα.

Η αύξηση των αγορών των Κινέζων στην Ευρώπη σχετίζεται και με τη διείσδυση των ευρωπαϊκών προϊόντων στη χώρα τους τα τελευταία χρόνια, όπως επισημαίνει ο κ. Σ. Χατζηχρηστίδης, διευθύνων σύμβουλος της Οilco Μediterranean Foods, εταιρείας με έδρα το Χονγκ Κονγκ και με εργοστάσιο στην Αττική, που δραστηριοποιείται στην ασιατική αγορά. Ο ίδιος σημειώνει ωστόσο ότι η Ελλάδα δεν έχει «αναπτύξει μια αναγνωρίσιμη εικόνα» στα προϊόντα και στις υπηρεσίες της. Κάτι που δεν συμβαίνει με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες διοργανώνουν συστηματικά εμπορικές εκθέσεις προωθώντας τα προϊόντα τους με αποτέλεσμα «οι Κινέζοι να πιστεύουν ότι το ελαιόλαδο ανακαλύφθηκε στην Ιταλία, η Γαλλία κάνει το καλύτερο τυρί και η Ισπανία έχει τα καλύτερα θαλασσινά» υπογραμμίζει.

Ελλάδα: τροχοπέδη η αεροπορική σύνδεση και η έκδοσης βίζας
Ελάχιστα είναι αυτά που κερδίζει μέχρι σήμερα η Ελλάδα σε επίπεδο τουριστικής κίνησης από την Κίνα, παρά την υψηλή αναγνωρισιμότητα και εκτίμηση των Κινέζων για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, αλλά και το όνειρο πολλών νέων ζευγαριών να επισκεφθούν τη Σαντορίνη και το Αιγαίο για το ταξίδι του μέλιτος, καθώς η λέξη Αegean είναι ομόηχη με το «Αϊ τσιν» που σημαίνει «θάλασσα της αγάπης» στα κινεζικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2010 10.834 Κινέζοι επισκέφθηκαν τη χώρα σημειώνοντας αύξηση 83,2% σε σύγκριση με το 2009 (5.915), ενώ καλύπτουν μερίδιο που αγγίζει μόλις το 0,1% του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα.ΠΗΓΗ: Newsbeast.gr
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |