ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 1-2011 >4.000 καταγγελίες καταναλωτών /

4.000 καταγγελίες καταναλωτών



Οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί ύδρευσης είχαν τον... πρώτο λόγο στις υποθέσεις που απασχόλησαν το Γραφείο Καταναλωτή. Δέχθηκε 490 καταγγελίες που αφορούσαν στη ΔΕΥΑΜΒ, με τις τραπεζικές υπηρεσίες να ακολουθούν στη δεύτερη θέση (265 καταγγελίες).
Συνολικά χειρίστηκε 1.032 καταγγελίες, με το 99% να έχουν θετικό αποτέλεσμα για τους καταναλωτές. Με δεδομένο ότι πρόκειται για στοιχεία που βασίζονται σε εκτιμήσεις, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό και γραμματειακή υποστήριξη για την καταγραφή του μεγάλου όγκου των υποθέσεων, τα νούμερα των καταγγελιών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Υπολογίζεται ότι σε ένα έτος το Γραφείο Καταναλωτή δέχθηκε 4.000 υποθέσεις!
Σε έξαρση βρίσκονται οι υποθέσεις που αφορούν στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αλλά και οι ομαδικές αγωγές κατά τραπεζών για χρεώσεις που κρίθηκαν παράνομες και καταχρηστικές.
Το Γραφείο Καταναλωτή, που βασίστηκε σε εθελοντική προσφορά, που άνοιξε δρόμο σε καταναλωτές για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και που δέχθηκε «κλήσεις βοήθειας» από όλη τη Θεσσαλία και εκτός αυτής –Αθήνα, Κρήτη και Πελοπόννησο- τις τελευταίες δύο εβδομάδες βρίσκεται στον αέρα.
Ο «Καλλικράτης» οδήγησε τη λειτουργία του Γραφείου, το οποίο συστάθηκε το 2009 σε συνεργασία της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου, σε προσωρινή αναστολή.
Μέχρι να θεσπιστεί ο νέος φορέας και να λυθούν τα διαχειριστικά προβλήματα, λειτουργεί σε εθελοντική βάση, με αποκλειστική ευθύνη της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, από τις 8:15 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι, στο κτήριο του πρώην Καπνού (Α. Γαζή 164-Γαμβέτα).
Σε ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, μέλη της διοίκησης επεσήμαναν την αυταπόδεικτη αναγκαιότητα το Γραφείο Καταναλωτή να συνεχίσει σύντομα τη λειτουργία του.
«Δεν θέλω να φανταστώ ότι οι αιρετές εξουσίες δεν θα ενδιαφερθούν για ένα σημαντικό εργαλείο προς όφελος των καταναλωτών», ανέφερε η αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών και υπεύθυνη του Γραφείου Καταναλωτή Κική Πλαστάρα.

Δάνεια - εφιάλτης
Ιδιαίτερα σε μία περίοδο, όπως είπε, που κυριαρχούν οι υποθέσεις των παράνομων χρεώσεων τραπεζών και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών που ζουν τον εφιάλτη των δανείων που αδυνατούν να αποπληρώσουν.
Μία εκ των έξι δικηγόρων που αποτελούν το νομικό γραφείο της Ένωσης και προσφέρουν τις νομικές υπηρεσίες τους εθελοντικά, η Κλεοπάτρα Παππά, ενημέρωσε στη διάρκεια της συνέλευσης ότι οι καταγγελίες για χρήματα που κρατήθηκαν από τράπεζες παράνομα και καταχρηστικά πέφτουν «βροχή». Η Ένωση καταθέτει ομαδικές αγωγές με την απαίτηση επιστροφής των χαρατσιών που αφορούν σε έξοδα φακέλου ή προέγκριση δανείου, σε ποινή προεξόφλησης δανείου και προμήθεια για χορήγηση βεβαίωσης οφειλών.
Δεδικασμένο, σύμφωνα με την κ. Παππά, δημιούργησε πρόσφατη απόφαση του Ειρηνοδικείου Λάρισας, σύμφωνα με την οποία τα έξοδα «φακέλου» που μπορούν να διεκδικήσουν πίσω οι δανειολήπτες δεν αφορούν μόνο στα στεγαστικά, αλλά στο σύνολο των δανείων.
Οι υποθέσεις για χρεώσεις τραπεζών αριθμούν σήμερα τις 150. Η κατάθεση των αγωγών είναι δωρεάν για τα μέλη της Ένωσης, αλλά αρκετά χρονοβόρα, καθώς απαιτείται να συμπληρωθεί ένας ικανός αριθμός αιτήσεων για κάθε τράπεζα, ώστε να κινηθεί η διαδικασία.
Την ίδια ώρα η Ένωση Καταναλωτών ενημερώνει τους πολίτες για το ποιοι μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και μεσολαβεί δωρεάν μέσω του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Χρεώσεις της ΔΕΥΑΜΒ, απάτη με εταιρίες SMS, απάτη με συσκευές για δήθεν εξοικονόμηση ρεύματος και τα διόδια ήταν θέματα που ανέδειξε το περασμένο έτος η Ένωση Καταναλωτών Βόλου, σύμφωνα με τον πρόεδρό της Αλ. Κουτσελίνη.
Ο κ. Κουτσελίνης κάλεσε τους καταναλωτές να «αφήσουν τον καναπέ και τις ανέξοδες συζητήσεις και να συμμετέχουν στις δράσεις και τις κινητοποιήσεις της Ένωσης. Οι καταναλωτές είναι η δύναμή μας, χωρίς την ενεργό συμμετοχή τους δεν μπορεί να γίνει τίποτα». ΠΗΓΗ:taxydromos.gr
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |