ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 1-2011 >Αγορά φρεγατών:Σε δυο χρόνια το βλέπουμε. /

Αγορά φρεγατών:Σε δυο χρόνια το βλέπουμε.



"Φρένο" στις εκτιμήσεις και στην φημολογία για "κλείσιμο" της προμήθειας έξι γαλλικών Fremm, βάζουν πηγές του υπουργείου Άμυνας. Το κλίμα ότι στο θέμα των φρεγατών θα υπάρξουν καταιγιστικές εξελίξεις δημιουργήθηκε μετά από τη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Άμυνας Ευάγγελου Βενιζέλου με τον αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών της Γαλλίας Jacques De Lajugie. Στη συνάντηση παρόν ήταν και ο Γάλλος πρέσβης στην Αθήνα Cristophe Farnaud.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert στη συνάντηση αυτή:

*Επαναβεβαιώθηκε η πρόθεση της Ελλάδας να προχωρήσει στην ναυπήγηση φρεγατών Fremm,χωρίς να υπάρξει αναφορά σε αριθμό πλοίων.

*Έγινε σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξουν αστραπιαίες εξελίξεις,ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο και όσο η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του οικονομικού κυκλώνα. Συνεπώς οι συζητήσεις για τα διαδικαστικά θέματα και τη διαμόρφωση των φρεγατών μπορεί να συνεχιστούν,αλλά αποφάσεις και οριστικοποίηση της συμφωνίας δεν μπορεί να υπάρξει.

*Η πλευρά των Γάλλων έθιξε το ενδεχόμενο αγοράς άλλων οπλικών συστημάτων,όχι του μεγέθους και του κόστους των φρεγατών. Η ελληνική πλευρά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συζήτησής τους.

Η αποφυγή αναφοράς σε συγκεκριμένο αριθμό φρεγατών Fremm δεν ήταν τυχαία. Στο υπουργείο Άμυνας είναι γνωστές οι αντιρρήσεις που εκφράζονται από σημαντική μερίδα αξιωματικών του ΠΝ, ως προς την απόκτηση των συγκεκριμένων φρεγατών. Ο προβληματισμός που εκφράζεται έχει να κάνει:

*Με το κόστος των φρεγατών το οποίο προσδιορίζεται από 750 εκατομμύρια έως 1 δις για τη κάθε μία.

*Το μέγεθός τους που κρίνεται "άβολο" για τις επιχειρησιακές συνθηκες του Αιγαίου. Οι 6.400 τόνοι των Fremm, αποτελούν πρόβλημα και για τον ελλιμενισμό των πλοίων στο Ναύσταθμο.αφού απαιτείται η κατασκευή νέων προβλητών.

*Αναγνωρίζοντας τη χρησιμότητα των Scalp Naval, τους οποίους προσφέρουν οι Γάλλοι αξιωματικοί του ΠΝ ,εισηγούνται να "σπάσει" η αγορά πλοίων από το Παρίσι στα δύο. Δηλαδή να αποκτηθούν δύο ή τρεις το πολύ φρεγάτες τύπου Fremm και τα υπόλοιπα τρία πλοία να είναι κορβέτες.
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι η νέα δομή δυναμεων προβλέπει τη μείωση των φρεγατών του στόλου από 14 σε 12 και την ένταξη έξι κορβετών από τις οποίες δεν υπάρχει ακόμη καμία.ΠΗΓΗ: onalert.gr
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |