ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΑΘΗΝΑ >Αθήνα >Αθήνα 1-2011 >Το σχέδιο σωτηρίας των αμυντικών βιομηχανιών.Αντιδρούν οι εργαζόμενοι. /

Το σχέδιο σωτηρίας των αμυντικών βιομηχανιών.Αντιδρούν οι εργαζόμενοι.



24ωρη απεργία κάνουν σήμερα οι εργαζόμενοι στην αμυντική βιομηχανία.ΕΑΣ,ΕΑΒ και ΕΛΒΟ κατεβαίνουν σε απεργία και οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε αποκλεισμό του υπουργείου Οικονομικών.
Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τα κυβερνητικά σχέδια εξυγίανσης της αμυντικής βιομηχανίας τα οποία προβλέπουν μαζικές απολύσεις,περικοπές και στο βάθος ιδιωτικοποιήσεις.

Η αμυντική βιομηχανία της χώρας,βρίσκεται σε κώμα! Η ...μηχανική υποστήριξη που τη κρατάει στη ζωή ,δηλαδή τα κονδύλια του υπουργείου Οικονομικών ήδη αποσυνδέθηκε και τώρα ο μοναδικός τρόπος για να διατηρηθεί στη ζωή είναι δραστικές περικοπές,εξορθολογισμός εξόδων αλλά πάνω απ΄ όλα αναζήτηση προγραμμάτων παραγωγής και ξένων επενδυτών . Οι τελευταίοι ,υπάρχουν,αλλά συνδέουν τη συμμετοχή τους,με την προμήθεια εξοπλισμών από την Ελλάδα.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ:
Επτά εργοστάσια σ΄ όλη τη χώρα διατηρεί η επιχείρηση! Πιο σημαντικά αυτά του Λαυρίου και του Αιγίου. Τα χρέη των ΕΑΣ προς τράπεζες ξεπερνούν το 1,2 δις ευρώ και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται μετά από τις τελευταίας μαζικές αποχωρήσεις είναι 1048.
Τι οδήγησε την ΕΑΣ στη δραματική σημερινή κατάσταση; Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι «πίσω από τα ελλείμματα και τα χρέη,υπάρχουν διευθύνσεις και ονόματα».

Από την άλλη πλευρά στο Πεντάγωνο προτάσσουν πολλά άλλα παράδοξα για τα οποία ευθύνονται κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ:
*Κάποια από τα εργοστάσια των ΕΑΣ κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά! Στο Λαύριο φτιάχνουν κομμάτια του βλήματος αέρος-αέρος IRIS και κάνουν και γομώσεις. Γομώσεις όμως κάνουν και στο εργοστάσιο της Ελευσίνας το οποίο λειτουργεί...δίπλα στα δυλιστήρια!
*Οι εργαζόμενοι «στοχοποιούνται» από το Πεντάγωνο για «κεκτημένα» που όμως μία άλλη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ,αυτή του κ.Σημίτη τους είχε παραχωρήσει. Ποια είναι αυτά; Το δημόσιο ταμείο έχει αναλάβει να πληρώνει ασφάλιστρα στην ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ για όλους τους εργαζόμενους στα ΕΑΣ,ώστε όταν αυτοί αποχωρούν να παίρνουν μαζί με το εφάπαξ και 35 επιπλέον μισθούς. Ανάλογα με το μισθό που έπαιρναν το ποσό αυτό μπορούσε να φθάσει μέχρι και τις 110.000 ευρώ συν το εφάπαξ.
Πόσο μας κοστίζουν τα ασφάλιστρα ;Το 2010 κόστισαν 28.000.000 ευρώ!
Το σχέδιο για να βγουν τα ΕΑΣ από το αδιέξοδο,προβλέπει το κλείσιμο του εργοστασίου της Ελευσίνας και βέβαια η αναζήτηση προγραμμάτων και κυρίως κάποιου ξένου επενδυτή που θα θελήσει να μπει στην επιχείρηση. Όσο κι αν ακούγεται παράδοξο,παρά τη δραματική κατάσταση των ΕΑΣ,υπάρχουν προτάσεις:
*Η πιο σοβαρή είναι αυτή της αμερικανικής εταιρείας ATK,η οποία θέλει να μεταφέρει το εργοστάσιό της από την Αίγυπτο,σε μία πιο ασφαλή περιοχή,σε μία χώρα της ΕΕ. Οι αμερικανοί ζητάνε να πάρουν τα δύο εργοστάσια-φιλέτα, αυτά του Λαυρίου και του Αιγίου. Ως...δόλωμα έχουν τάξει στα ΕΑΣ την ανάθεση παραγωγής μιας παρτίδας πυρομαχικών για τα πολυβόλα των αμερικανικών C 130.
* Οι άλλες δύο προτάσεις,προέρχονται από Ισραήλ και Γερμανία.Και στις δύο περιπτώσεις το ενδιαφέρον συνδέεται άμεσα με την προμήθεια πυρομαχικών για τα ελληνικά άρματα μάχης LEOPARD.
Σ΄ ότι έχει να κάνει με το χρέος του 1,2 δις προς τις τράπεζες,υπάρχουν σκέψεις για πώληση του κτιρίου της διοίκησης στον Υμηττό,η αξία του οποίου υπολογίζεται σε 1 δις.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν σ΄όλες αυτές τις προτάσεις.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Το χρέος της ΕΛΒΟ χαρακτηρίζεται διαχειρίσιμο. 70.000.000 ευρώ είναι και το προσωπικό των 450 ατόμων δεν θεωρείται υπερβολικό. Η συμμετοχή με 49% του Ομίλου Μυτιληναίου ,εμπόδισε τις υπερβολές. Ωστόσο η τύχη της δεν είναι καθόλου εξασφαλισμένη και το μέλλον της αν δεν βρεθούν προγράμματα ή επενδυτές φαίνεται ζοφερό.
Η ΕΛΒΟ και η τύχη της έπαιξαν τεράστιο ρόλο στο ναυάγιο της προμήθειας 450 Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης BMP-3 από τη Ρωσία. Η αδυναμία των Ρώσων να αντιληφθούν πόσο σημαντική ήταν η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη παραγωγή έργου στην ΕΛΒΟ ,τους στέρησε το πρόγραμμα των 1,7 δις. Οι Γερμανοί έχουν μπει εδώ και ένα χρόνο «σφήνα»,προτείνοντας να πουλήσουν στον ελληνικό στρατό μεταχειρισμένα ΤΟΜΑ Marder. Η πρότασή τους προβλέπει τη πώληση 420 Marder με κόστος 199 εκατομμύρια ευρώ. Το κυριότερο όμως είναι ότι προτείνουν να δημιουργήσουν στην ΕΛΒΟ γραμμή παραγωγής για τα νέα γερμανικά ΤΟΜΑ. Η πρόθεσή τους είναι να μπουν στην ελληνική αγορά ,αποκτώντας προβάδισμα για τις μελλοντικές αγορές των ελληνικών ΕΔ,οι οποίες σ΄ ότι αφορά τα τεθωρακισμένα «ελέγχονται» πλήρως από τη Γερμανία. Άρματα μάχης Leopard και αν περάσει η πρότασή τους Marder ως τεθωρακισμένο όχημα μάχης.
Στο Πεντάγωνο εξετάζουν τη γερμανική πρόταση ,χωρίς όμως ακόμη να δεσμεύονται για τίποτα.
Η ΕΛΒΟ όμως δεν ασχολείται μόνο με στρατιωτικό υλικό. Μπορεί να κατασκευάσει απορριματοφόρα,λεωφορεία,πυροσβεστικά οχήματα κ.λ.π.
Τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης είναι κατασκευής ΕΛΒΟ. Τα αθηναϊκά για κάποιο λόγο προτιμήσαμε να τα προμηθευτούμε από τη Πολωνία.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Εδώ θα ...χυθεί αίμα. Αμερικανικό και Γερμανικό για την ακρίβεια. Τα χρέη της επιχείρησης είναι περίπου 700.000.000 ευρώ,το προσωπικό της περίπου 2000 άτομα. Χρειάζεται όμως αναδιάρθρωση,αφού το 60% απασχολείται σε διοικητικές υπηρεσίες και το 40% είναι τεχνικό προσωπικό. Τα ποσοστά θα πρέπει να είναι αντίστροφα.
Η ΕΑΒ έχει ένα μεγάλο άσσο ,που δεν είναι άλλος από την ανάθεση συντήρησης των αεροσκαφών της ΠΑ. Έναν άσσο που πολύ συχνά τον παραμελεί για να εξυπηρετήσει άλλα προγράμματα:
*Αναβάθμιση αμερικανικών F-16
*Κατασκευή ατράκτου C-130 και συντηρήσεις αεροσκαφών αυτού του τύπου.
*Παραγωγή μέρους της ατράκτου των F-16.

Είναι σαφές ότι οι αμερικανοί είναι ο μοναδικός αλλά και καλός πελάτης της ΕΑΒ. Οι δουλειές που δίνονται από τους αμερικανούς καλύπτουν περίπου το 40% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Γι΄ αυτό και οι αμερικανοί θεωρούν ότι σε οποιαδήποτε μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ή της αναδιοργάνωσης της εταιρείας ,πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο. Αυτή τη περίοδο η αμερικανική Lockheed Martin εκτός από τη προώθηση του νέου μαχητικού της F-35, έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στη πιθανότητα εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων F-16 της ΠΑ. Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι λόγω της άσχημης οικονομικής κατάστασης αλλά και της επείγουσας ανάγκης αναβάθμισης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της ΠΑ,ο εκσυγχρονισμός αεροσκαφών θα είναι η πιο βολική λύση.
Όμως οι αμερικανοί θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους γερμανούς,οι οποίοι επίσης συνδέουν το ενδιαφέρον τους για την ΕΑΒ με το μαχητικό αεροσκάφος που θα επιλέξει η Ελλάδα. Οι Γερμανοί θέλουν να πουλήσουν τουλάχιστον 40 Eurofighter στην Ελλάδα και αν το κατορθώσουν η ΕΑΒ θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την υποστήριξή τους. Οι Γερμανοί πάντως δείχνουν κάτι να περιμένουν,αφού αναίρεσαν την απόφασή τους για κλείσιμο των γραφείων του Eurofighter στην Αθήνα.ΠΗΓΗ: onalert.gr
Page Tags:

 
Home | Αθήνα |